Doświadczenie pacjenta i jego wyniki zdrowotne ad

Na przykład niektórzy obserwatorzy uważają, że pacjenci opierają swoją ocenę swoich doświadczeń na ich stanie zdrowia, niezależnie od opieki, jaką otrzymali. Jednakże, jeśli informacja zwrotna jest określana na podstawie wyniku, nie powinno być żadnej korelacji pomiędzy pomiarami pacjenta a wynikiem, gdy analiza kontroluje kliniczne przestrzeganie zaleceń. Jednak kilka badań, w tym dwa z naszych własnych, 3,4 wykazało takie korelacje w wielu źródłach danych w odniesieniu do wielu stanów chorobowych, co wskazuje, że pomiary w zakresie doświadczenia pacjenta nie odzwierciedlają jedynie wyników klinicznych opartych na przyleganiu, ale także reprezentują inne wymiar jakości, który inaczej trudno zmierzyć w sposób obiektywny. Trzecia troska dotyczy tego, że środki dotyczące doświadczenia pacjenta mogą odzwierciedlać spełnienie wymagań a priori pacjentów – na przykład ich prośby o określony lek, niezależnie od jego korzyści. Jeśli to wyjaśnienie byłoby słuszne, to nasze stwierdzenie, że wyższa satysfakcja jest związana z lepszymi wynikami, wskazywałoby, że pacjenci mogą lepiej oceniać niż lekarze najlepszy sposób leczenia. Ta implikacja nie jest intuicyjna, a obawy nie są zgodne z danymi. Na przykład badania wykazały, że pomiary w zakresie doświadczenia pacjenta i liczba zamówionych usług nie są skorelowane; w rzeczywistości zwiększone zaangażowanie pacjentów prowadzi do mniejszego zużycia zasobów, ale większego zadowolenia pacjentów.
W jaki sposób wyjaśnimy niespójne wyniki w zakresie pomiarów klinicznych i wyników zdrowotnych. Jest pięć punktów do rozważenia. Po pierwsze, należy zastanowić się, czy środki te koncentrują się na konkretnym wydarzeniu czy wizycie. Stwierdzamy, że gdy koncentrujemy się na konkretnej wizycie w szpitalu, są one konsekwentnie skorelowane z akceptowanymi miernikami wyników, takimi jak śmiertelność i wskaźniki readmisji. W przeciwieństwie do tego, zastosowanie ogólnych ocen planów zdrowotnych prowadzi do uzyskania wyników zerowych do przeciwnych. Jednym z powodów może być to, że ankiety na temat planu opieki zdrowotnej mają tendencję do oceny całej opieki zapewnianej przez plan przez długi czas, pozostawiając pacjentów do określenia, które interakcje powinny uwzględniać oceny.
Kategorie doświadczeń Ocenione przez badanie HCAHPS, w kolejności stopni korelacji z całkowitym zadowoleniem. Po drugie, instrumenty badawcze powinny koncentrować się na interakcjach między pacjentem a dostawcą – aspektem opieki, dla którego zgłaszane przez pacjentów środki są najbardziej wiarygodne – i oceniać interakcje ze wszystkimi dostawcami oraz koordynację w ramach zespołu opiekuńczego. Kiedy przeanalizowaliśmy czynniki wpływające na ogólną ocenę pacjentów w warunkach szpitalnych, stwierdziliśmy, że aspekty opieki pielęgniarskiej i komunikacji były bardziej przewidywalne niż interakcje z lekarzami. W badaniu HCAHPS komunikacja z lekarzami zajęła piątą z ośmiu kategorii pod względem korelacji z ogólnym zadowoleniem (patrz ramka) .3 Niektóre badania z błędnymi wynikami lub negatywnymi związkami między pomiarami klinicznymi a wynikami oceniły jedynie komunikację z lekarzami. Ograniczenie pomiaru doświadczenia pacjenta do jednego wymiaru może wykluczyć interakcje, które najsilniej wpływają na doświadczenia i wyniki. Sam ten fakt może wyjaśnić, dlaczego wiele badań nie wykazuje związku między wynikami a doświadczeniami pacjentów.
Po trzecie, ważna jest terminowość pomiaru
[podobne: okulista na nfz białystok, badanie moczu cennik, wypełnienie zęba włóknem szklanym ]
[hasła pokrewne: półpasiec u dzieci zdjęcia, padaczka pourazowa objawy, transtyretyna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: padaczka pourazowa objawy półpasiec u dzieci zdjęcia transtyretyna