Ocena FDA dwóch leków na chroniczne zarządzanie wagą ad

Badanie kliniczne, wykazujące, że tylko niewielka część podanej dawki lorkaseryny wchodzi do ośrodkowego układu nerwowego, wskazywało na duży margines bezpieczeństwa u ludzi i rozwiało obawy dotyczące nowotworów mózgu. Leki obniżające masę ciała fenfluraminę i deksfenfluraminę zostały usunięte z rynku w 1997 r. Z powodu związku z wadą zastawkową serca. Kolejne badania wykazały, że aktywacja receptorów serotoninowych 2B (5-HT2B) w serotonicznych komórkach śródmiąższowych była najprawdopodobniej mechanizmem odpowiedzialnym za walwulopatię.4 Na podstawie danych echokardiograficznych pochodzących od ponad 5200 uczestników, którzy otrzymali lorkaserynę lub placebo w górę. do roku względne ryzyko wystąpienia wad zastawek FDA u uczestników leczonych lorkaseryną w porównaniu z tymi, którzy otrzymywali placebo, wynosiło 1,16 (95% przedział ufności, 0,81 do 1,67). Rozpatrując osobno, 16% wzrost względnego ryzyka walwulopatii, choć nieistotny statystycznie, budził obawy. Jednak dane z testów receptora in vitro wskazywały, że lorkaseryna ma znacznie większą selektywność wobec receptora 5-HT2C niż dla receptora 5-HT2B i nie oczekuje, że w klinicznie zalecanej dawce aktywuje receptor 5-HT2B. Dlatego na podstawie tych i innych danych FDA stwierdziła, że jest mało prawdopodobne, aby lorkaseryna zwiększała ryzyko walwulopatii u ludzi.
Potencjalnie poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa stosowania fenterminy z topiramatem o przedłużonym uwalnianiu obejmowały teratogenność i zwiększenie częstości akcji serca w spoczynku. Wstępne dane sugerujące, że kobiety, które otrzymywały topiramat w czasie ciąży były bardziej prawdopodobne, że niemowlęta urodzone z rozszczepem twarzoczaszki zostały potwierdzone przez dodatkowe badania farmakoepidemiologiczne. 5 W związku z tym zatwierdzenie topiramatu fenterminy wymagało strategii oceny ryzyka i złagodzenia ryzyka (REMS). REMS zawiera przewodnik po lekach, broszurę dla pacjenta i oficjalny program szkoleniowy dla lekarzy przepisujących leki, z których wszystkie informują pacjentów i lekarzy przepisujących o ryzyku teratogennym i podkreślają potrzebę wykorzystania przez kobiety w zakresie potencjału rozrodczego skutecznych form antykoncepcji. REMS zezwala również tylko specjalnie certyfikowanym aptekom na wydawanie topiramatu fenterminy. Ten komponent poprawi dystrybucję materiałów informacyjnych dla pacjentów i zmaksymalizuje szkolenie dla lekarzy przepisujących lek.
Leczenie topiramatem fenterminy w dawkach 7,5 mg / 46 mg i 15 mg / 92 mg było związane ze średnim wzrostem częstości akcji serca odpowiednio 0,6 uderzeń na minutę i 1,6 uderzeń na minutę w porównaniu z placebo. Jednak uczestnicy badania leczeni tymi dawkami mieli większe średnie obniżenie ciśnienia krwi niż uczestnicy otrzymujący placebo. W związku z tym skojarzone leczenie było związane z liczbowo większą redukcją produktu nadciśnienia – wskaźnika zużycia tlenu przez mięśnie sercowe – niż było placebo. Biorąc pod uwagę wielkość utraty wagi i korzystne zmiany ciśnienia krwi, FDA stwierdziła, że stosunek korzyści do ryzyka jest dodatni i poparł zatwierdzenie fenterminy z topiramatem o przedłużonym uwalnianiu. Etykietowanie leku zaleca regularne monitorowanie rytmu serca i zaleca jego stosowanie u pacjentów z niedawną lub niestabilną chorobą sercowo-naczyniową lub mózgowo-naczyniową, ponieważ nie badano jej stosowania u tych pacjentów.
Oprócz obaw dotyczących bezpieczeństwa opisanych powyżej, lorkaseryna może zwiększać ryzyko wystąpienia działań niepożądanych psychiatrycznych, poznawczych i serotoninergicznych.
[przypisy: anatomia palpacyjna, ortopeda Wrocław, forum kulturystyczne ]