Posts Tagged ‘Siłownie zewnętrzne’

Przetoka oplucno-skórna Przetoka oplucno-skórna powstaje

Przetoka opłucno-skórna Przetoka opłucno-skórna powstaje zazwyczaj po nakłuciach klatki> piersiowej grubą igłą, wykonanych dla wypuszczenia wysięku opłuc- nego. Od przetoki powstającej w gruźlicy żebra różni się ona tym, że w sąsiednich żbrach nie ma zmian, nadto podczas kaszlu wypływ z prze- toki opłucno-skórnej zwiększa się. Dla zapobieżenia przetoce opłucno-skórnej należy używać igieł cienkich, a po wypuszczeniu wy- sięku poleca się choremu leżeć na zdrowym boku przez kilka godzin, w celu uniknięcia zakażenia otwartego jeszcze kanału wkłucia resztkami wysięku. W razie wytworzenia się przetoki opłucno-skórnej należy nałożyć stały opatrunek aseptyczny, zapobiegający zakażeniu jamy opłucnej z zewnątrz pr;zez przetokę. Odma śródtkankowa Dość częstym powikłaniem przy wytwarzaniu oraz przy dopełnieniach odmy opłucnej jest odma odskórna (emphysema, subcutaneu.m). Powstaje ona w razie dostania się powietrza pod skórę. Zależnie od ilo- ści powietrza, odma podskórna może ograniczyć się do okolicy nakłucia lub jest bardzo rozległa. Powstaniu tego powikłania sprzyja bardzo silny kaszel oraz doprowadzanie ciśnienia w jamię opłucnej do wysokiego po-: ziomu. Odma podskórna powstaje także wtedy, gdy płuco zostało zra- nione w miejscu przyrośniętym do klatki piersiowej, wskutek czego powietrze z oskrzelków albo z jamy w płucu dostało się pod skórę w du- żej ilości, zwłaszcza podczas kaszlu. Odmę podskórną rozpoznaje się po znamiennym trzeszczeniu przy uciskaniu skóry palcem. W przypadkach rozleglejszej odmy mogą powstawać wypuklenia wypełniające, np. dołek nadobojczykowy. W tych przypadkach chorzy nieraz uskarżają się na bóle w tym miejscu. Inne postaci odmy powietrznej w przebiegu leczenia gruźlicy płuc odmą opłucną zdarzają się rzadko. [więcej w: , Siłownie zewnętrzne, stomatologia Kraków, klimatyzacja precyzyjna ]